Weekendowy spacer w Yubari- najstarszym mieście świata

24 czerwiec 2021
japan-1750129_640

Yubari położone jest w Japonii, na Hokkaido, i jest najstarszym miastem świata, pod względem wieku swoich mieszkańców. Większość z nich to seniorzy, którzy już dawno ukończyli 65 lat. Z tego powodu władze metropolii szukają nowych, młodszych mieszkańców, tak, aby ich miasta za kilka lat nie nazwano wymarłym.

W tym tygodniu weekendowy spacer spędzimy w Yubari, najstarszym mieście świata. Tytuł ten otrzymało ono z racji podeszłego wieku swoich mieszkańców. Młodzi nie kwapią się tu bowiem pozostawać i „uciekają” do wielkich metropolii, na przykład Tokyo. Tłumaczą to lepszym startem życiowym, pracą, warunkami, większymi możliwościami rozrywki, awansu, zarabianiem większych pieniędzy, także szansą samorozwoju. Yubari im tego nie zapewni.

Miasto zostało założone na początku lat czterdziestych ubiegłego wieku. Większość mieszkańców pracowała tam w sektorze górniczym, a metropolia ta nazywana była przez Japończyków „stolicą węgla”. Czterdzieści lat później, po zamknięciu kopalni, rozwinięto sektor turystyczny, aczkolwiek przetrwał on tylko niewiele ponad kolejnych 20 lat, doprowadzając miasto do ogromnych zadłużeń ze względu na popełnione spore inwestycje. Miasto zbankrutowało, choć upadek turystyki był tylko jednym z tego powodów..

Obecnie większość domów w mieście stoi pusta i mocno niszczeje, podobnie jak pozostałości po parku rozrywki. Pomimo, że miasto wystawiło niezamieszkałe nieruchomości na sprzedaż, za tak zwane „marne grosze”, to nie ma wielu chętnych na nie. Japończycy nie chcą mieszkać w domach z rynku wtórnego, po seniorach, którzy często w nich umierają, ze względu na swoje wierzenia w duchy i reinkarnację. Obecnie większość ich mieszkańców ma już ponad 80 lat. Co dalej? Czy miasto za kilka lat uzyska miano wymarłego? Czy zamieszkiwać go będą tylko dzikie zwierzęta? Bardzo prawdopodobne, choć urzędnicy szukają chętnych na domy również poza granicami swojego kraju. Obiecują nie tylko niskie ceny zakupu nieruchomości, ale także dopłaty do ich remontów, byle tylko się nie poddać i uratować Yubari. Ponadto reklamują je własną hodowlą melonów kantalupa, jego corocznymi, uroczystymi aukcjami (para idealnych melonów w tym roku osiągnęła cenę 2,7 miliona jenów, czyli 91800 złotych. Co ciekawe w zeszłym roku była ponad dwa razy droższa), jak również powrotem do natury, gdyż okolica zapewnia spokój i harmonię. Wokół lasy, góry, rzeki. Niestety, zbyt wielu chętnych nie ma, przez co już coraz częściej mówi się o tym, że miasto to umiera. Warto również zaznaczyć, że starzenie się społeczeństwa powoduje mniejsze dochody miasta, niewiele osób tu bowiem pracuje i płaci podatki, przez co nie można poczynić większych inwestycji, aby miasto ratować. I tak zamyka się błędne koło.

POLITYKA PRYWATNOŚCI

PRYWATNOŚĆ

Jakiego rodzaju dane osobowe może wykorzystywać Travel, Media & Management Group

Gdy odwiedzasz nasze strony internetowe, możemy zbierać pewne informacje jak na przykład adres IP oraz przeglądarka z której korzystasz, lub informacje o systemie operacyjnym Twojego komputera, wersji aplikacji, ustawieniach językowych oraz odwiedzonych stronach.

Kiedy chcesz dodać komentarz pod artykułem lub założyć konto w serwisie aby móc dodawać treści do naszego serwisu możemy prosić Cię o imię i nazwisko, Twój nick, adres mailowy

Kiedy chcesz dowiedzieć się czegoś więcej odnośnie oferty na wynajem samochodu, możliwości współpracy, złożenia jakiegokolwiek innego zapytania prosimy Cię o informacje potrzebne aby udzielić Ci pełnej informacji czy informacji niezbędnych do zrealizowania danej usługi.

W przypadku dokonywania rezerwacji samochodu poprzez stronę Travel-Experts.com.pl Twoje dane są administrowane przez Cartralwer, właściciela systemu rezerwacji, którego polityka prywatności określona jest pod tym linkiem https://www.cartrawler.com/ct/privacy-policy/ - dokonując rezerwacji będziesz proszony o zaznaczenie zgody na takie przetwarzanie danych. Podajesz tam dane takie jak imię, nazwisko, wiek, numer karty kredytowej aby dokonać płatności, numer lotu, możesz podawać dane na przykład drugiego kierowcy.

Jeśli korzystasz z urządzenia mobilnego, możemy również zbierać dane dotyczące danego urządzenia, jego ustawień, charakterystyki oraz położenia geograficznego. Możemy również obliczać i przetwarzać dane związane z aplikacjami zainstalowanymi na Twoim urządzeniu mobilnym, np. ich nazwę, opis lub kategorię. Żadna z tych informacji nie zawiera danych mówiących nam o tym, kim jesteś, ale wciąż są to dane, które mogą być uważane za „osobowe”.

Dlaczego Travel, Media & Management Group zbiera, wykorzystuje i udostępnia Twoje dane osobowe?

Korzystanie z serwisu Abyś mógł dodać komentarz do artykuły, stworzyć profil, login aby dodać obiekty turystyczne, którymi zarządzasz.

Dokonanie rezerwacji Przede wszystkim wykorzystujemy Twoje dane osobowe do realizacji i zarządzania Twoją rezerwacją samochodu, jak również do przekazania niezbędnych danych dostawcy pojazdu. Możemy też wykorzystać je do realizacji i zarządzania Twoimi rezerwacjami dowolnych produktów powiązanych (np. ubezpieczenia) oraz do przekazania niezbędnych danych odpowiedniemu dostawcy.

Obsługa klienta Staramy się odpowiedzieć na Twoje zapytania, odnośnie umieszczonych na naszej stronie artykułów, odnośnie możliwości wynajęcia samochodu i związanych z tym warunkami. Również na wszelkiego innego rodzaju zapytania kierowane pod naszym adresem.

Innego rodzaju komunikacja

Od czasu do czasu możemy skontaktować się z Tobą e-mailem, telefonicznie lub SMSem (w zależności od danych kontaktowych, które nam udostępnisz). Przyczyn może być kilka:

Odpowiedż na Twoją prośbę, pytanie lub podjęcie działań aby tę prośbę zrealizować - Dodajesz komentarz do artykułu lub coś jest dla nas nie jasne i chcemy upewnić się z autorem, iż podana przez niego informacja, komentarz jest poprawna - Możemy wysyłać Ci przypomnienia, informacje mailowe o ile na te została wcześniej przez Ciebie udzielona odpowiednia zgoda - W przypadku dokonania rezerwacji ponadto, iż otrzymasz automatycznego maila potwierdzającego rezerwację z naszej strony możemy wysłać również dodatkowe potwierdzenie aby mieć pewność, że ono do Ciebie dotarło

Wykrywanie oszustw i nadużyć: Możemy wykorzystywać dane osobowe do wykrywania i zapobiegania oszustwom lub innym nielegalnym bądź niechcianym działaniom.

Podnoszenie jakości usług: Podsumowując, wykorzystujemy dane osobowe: do celów analitycznych, by podnieść jakość naszych usług, by poprawić doświadczenia naszych klientów, by usprawnić funkcjonowanie i podnieść jakość naszych usług internetowych związanych z podróżowaniem.

Jakie środki bezpieczeństwa stosuje Travel, Media & Management Group w celu ochrony danych osobowych?

Zgodnie z obowiązującymi na terenie Wielkiej Brytanii i Unii Europejskiej przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych wdrożyliśmy stosowne procedury mające na celu zapobieżenie nieuprawionemu dostępowi do danych osobowych lub ich niezgodnemu z prawem wykorzystaniu.

W celu ochrony Twoich danych osobowych korzystamy z odpowiednich systemów biznesowych oraz procedur. Korzystamy również z procedur bezpieczeństwa oraz ograniczeń technicznych i fizycznych w zakresie dostępu i wykorzystania danych osobowych na naszych serwerach. Jedynie autoryzowany personel ma dostęp do danych osobowych w ramach wykonywania swoich obowiązków służbowych.

KONTAKT

Jak można kontrolować dane osobowe przekazane Travel, Media & Management Group?

Możesz poprosić o wykaz swoich danych wysyłając e-mail na adres kontakt@travel-experts.com.pl (w tytule umieszczając: „Ochrona danych osobowych - pytanie”) lub wysyłając pismo na adres: Travel, Media & Management Group, ul. Wiosenna 61a, 80-178 Gdańsk. W celu ochrony Twoich danych możemy poprosić Cię o dodatkowe informacje w celu zweryfikowania Twojej tożsamości. Jeśli zauważysz jakieś błędy w swoich danych, poinformuj nas (drogą e-mailową lub wyślij nam pismo na ten sam adres), tak abyśmy mogli je poprawić.

Również jeżeli masz pytanie odnośnie polityki i prowadzonych działań prosimy o kontakt jak wyżej.

Akceptuję