Dziecięcy savoir vivre w podróży

27 lutego 2019
photographer-3376753_960_720

Czy wiesz, że istnieje wakacyjny dziecięcy savoir vivre? Może Ci się wydawać, że dziecku wszystko wolno, bo przecież kilkulatek wielu rzeczy nie rozumie, ale tak naprawdę to Twoim obowiązkiem, zanim wyjedziecie, jest nauczyć dziecko kilku zasad. Poznaj zatem dziecięcy savoir vivre w podróży.

girl-3384841_960_720Jeśli podróżujecie swoim bądź wynajętym samochodem, kilka reguł może Ci umknąć, na przykład tych, które mówią o zachowaniu dziecka w samolocie, pociągu czy autobusie. Warto jednak, abyś i z nimi się zaznajomił i przekazał je swojej pociesze, bowiem przenoszą się one także na środki powszechnego, publicznego transportu, takie jak metro, kolejka czy autobus miejski. Pamiętaj, że „czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci”. Warto wziąć też pod uwagę to, że zachowanie dziecka świadczy o kulturze jego rodziców.

Mowa jest srebrem

Przysłowie mówi, że mowa jest srebrem, a milczenie złotem. Nie zakazuj dzieciom jednak mówić. Nie pouczaj ich przy każdej rozmowie. Zwróć tylko uwagę na to, aby Twoje pociechy wyrażały się kulturalnie, nie używały wulgaryzmów i stosowały tak zwane „magiczne słowa”, tj. proszę, przepraszam, dziękuję. Niech budują pełne zdania, a nie mruczą pod nosem wyrwane z kontekstu wyrazy.

Szacunek do drugiego człowieka

tram-2888279_960_720Pilnuj, aby Twoje dziecko okazywało szacunek każdemu człowiekowi, niezależnie od koloru skóry, religii, płci, zawodu. Do obcych osób powinno zwracać się per Pan, Pani. Jeśli się zapomni zwróć mu delikatnie uwagę. Jeśli nie zareagujesz to będzie świadczyło o Tobie. Warto też wcześniej porozmawiać z dzieckiem na tematy różnic kulturowych i nie tylko. I choć maluchowi wiele uchodzi płazem, to czasem jego zbytnia ciekawość może wprowadzić dorosłych w zakłopotanie. Dlatego uświadom dziecko, że każdy człowiek jest inny, że ludzie mają różne odcienie skóry, jedni są mali inni z nadwagą, są osoby, które są niepełnosprawne, mówią w innym języku, tak, aby nie zaskoczyło Cię na przykład pytaniem w pociągu „Tato/ Mamo dlaczego ten Pan nie ma nogi”.

Szacunek do starszych Twoje dziecko powinno okazywać także w lokalnej komunikacji publicznej. Pilnuj, aby ustępowało miejsca osobom starszym, niepełnosprawnym i kobietom w ciąży. Aby wchodząc do przedziału, w pociągu lub siadając obok obcej osoby w samolocie powiedziało dzień dobry, a potem do widzenia. To samo tyczy się jego zachowania, gdy wchodzicie do restauracji, hotelu czy podchodzicie do Pani w kasie, w muzeum.

Poskromienie energii

child-2466243_960_720Długa podróż powoduje u dzieci nudę. W samolocie, autobusie czy pociągu nie mają one gdzie wyładować swojej energii. Te środki lokomocji nie zatrzymają się na żądanie, aby dziecko mogło przejść się i „rozprostować nogi”. Dlatego zorganizuj mu ten czas. Zaproponuj kolorowanie obrazków, czytanie książeczki, granie w różne gry. Więcej o wspólnym, rodzinnym spędzaniu czasu, w trakcie podróży, pisaliśmy tutaj. Zwróć jednak uwagę na to, aby Twoje dziecko podczas zabawy nie przeszkadzało współpasażerom, np. nie kopało ich, nie trącało, nie krzyczało. Jeśli zamierzasz włączyć dziecku bajkę czy teledysk na tablecie lub laptopie, skorzystaj ze słuchawek (mając na uwadze zdrowy słuch Twojej pociechy zawsze wybieraj słuchawki nauszne, a zrezygnuj z dousznych, kontroluj również poziom głośności). Kupując bilet na pociąg warto również zapytać o możliwość skorzystania z przedziału przeznaczonego dla rodzin. Dzięki temu uda Wam się przeżyć podróż tylko w swoim gronie lub z inną rodziną. Tacy współpasażerowie będą bardziej wyrozumiali dla maluchów, a dzieci po zapoznaniu się będą mogły wspólnie się bawić.

Etykieta przy stole

food-3324309_960_720W podróży zwróć uwagę, aby dziecko jadło rzeczy o delikatnym zapachu oraz takie, którymi nie pobrudzi współpasażerów. Zrezygnuj zatem na przykład z jogurtów jedzonych łyżeczką, na rzecz tych w tubkach. Lepiej weź kruche herbatniki, aniżeli te oblane czekoladą. Zawsze miej pod ręką nawilżane chusteczki, aby móc wyczyścić  rączki malucha. Nie pozwól, aby wycierało je w zasłonki pociągowych okien lub sąsiednie miejsce siedzące. Dbaj o otoczenie. Pilnuj również, aby dziecko nie mówiło z pełną buzią, nie rozpraszaj go, nie rozśmieszaj, inaczej kawałki jedzenia z ust mogą wylądować na sąsiadce obok.

Jeśli siedzicie w restauracji przy posiłku upomnij dziecko gdy buja się na krześle, ściąga obrus czy ceratę ze stołu. Nie pozwól, aby wylizywało talerz, albo palcem „czyściło” miseczkę po np. bitej śmietanie. Kładź nacisk na to, aby jadło małymi kęsami i nie wkładało dania do ust, do pełna.  Upomnij też jeśli maluch siorbie lub mlaszcze przy posiłku.

Dziecięca rewia mody

explore-1705249_960_720Kilkulatkowi ubiór sam wybierasz. Bierzesz pod uwagę pogodę, wygodę oraz to, gdzie się udajecie. Ale co z nastolatkiem? Czy pozwolić mu podążać za modą, czy lepiej stanowczo wyrazić własne zdanie, na to jakie ciuchy powinny  znajdować się w jego wakacyjnej walizce? Najlepiej jeśli to pogodzisz. Porozmawiaj zatem ze swym dzieckiem i wytłumacz mu jakie zasady panują w kraju, do którego się udajecie, jaką mają kulturę jego mieszkańcy, i że należy dostosować się do reguł tam panujących. Przedstaw mu kilka opcji na różne okazje. Pomimo, iż ten młody człowiek ma już naście lat, to ma też prawo do niewiedzy i błędów. Dlatego warto określić ramy ubioru na każdą okazję, zarówno na pchli targ, do restauracji, muzeum, czy też na przykład do meczetu lub dzielnicy ubogich, czyli tzw. slumsów.

Co się wydarzy na plaży i w innych ciekawych miejscach

feeding-793277_960_720Na plaży przede wszystkim zadbaj o bezpieczeństwo dziecka, zarówno w wodzie, jak i podczas zabaw na piasku, w pełnym słońcu. Pomimo, iż nad wodą warto, aby maluch rozładował swoją energię to staraj się pilnować, aby nie krzyczał głośno, nie sypał piaskiem i nie polewał innych wodą. Jeśli macie ze sobą piłkę to plażowicze z pewnością docenią, gdy nie będą musieli Wam jej odrzucać.

Zoo to jedno z ulubionych miejsc naszych milusińskich. Pamiętaj jednak, aby nie karmić z pociechą zwierząt, chyba, że pracownicy tego miejsca wyrażają na to zgodę (np. w tzw. „małym zoo”), nie straszyć ich krzycząc lub wrzucając do klatek kamieni czy patyków, nie drażnić lampą błyskową aparatu. W Parkach Narodowych, gdzie zwierzęta przebywają na wolności, zasady te również obowiązują. Należy również pamiętać, aby zostawiać po sobie porządek i nie śmiecić. W muzeach nie pozwól maluchowi dotykać eksponatów.

W hotelu prawie jak w domu, są jednak różnice

W hotelowym pokoju możecie poczuć się prawie jak w domu. Prawie jednak robi różnicę. Ściany w tym miejscu mogą bowiem nie być dźwiękoszczelne. Przypilnuj więc, aby dziecko nie krzyczało. Nie powinno również skakać po łóżku. Jeśli jecie posiłek w pokoju to posprzątajcie po sobie. Niech dziecko nie zostawia śladów na oknach, nie wyciera brudnych rąk w firanki, pościel, hotelowy ręcznik czy obicia mebli i nie wyrzuca resztek jedzenia do zlewu w łazience.

Pamiętaj, że dziecko to tak naprawdę Twoja wizytówka. I choć możesz nie znać języka jakim posługują się mieszkańcy kraju, do którego się udajecie, to oni obserwując Was opiniują cały nasz naród.

POLITYKA PRYWATNOŚCI

PRYWATNOŚĆ

Jakiego rodzaju dane osobowe może wykorzystywać Travel, Media & Management Group

Gdy odwiedzasz nasze strony internetowe, możemy zbierać pewne informacje jak na przykład adres IP oraz przeglądarka z której korzystasz, lub informacje o systemie operacyjnym Twojego komputera, wersji aplikacji, ustawieniach językowych oraz odwiedzonych stronach.

Kiedy chcesz dodać komentarz pod artykułem lub założyć konto w serwisie aby móc dodawać treści do naszego serwisu możemy prosić Cię o imię i nazwisko, Twój nick, adres mailowy

Kiedy chcesz dowiedzieć się czegoś więcej odnośnie oferty na wynajem samochodu, możliwości współpracy, złożenia jakiegokolwiek innego zapytania prosimy Cię o informacje potrzebne aby udzielić Ci pełnej informacji czy informacji niezbędnych do zrealizowania danej usługi.

W przypadku dokonywania rezerwacji samochodu poprzez stronę Travel-Experts.com.pl Twoje dane są administrowane przez Cartralwer, właściciela systemu rezerwacji, którego polityka prywatności określona jest pod tym linkiem https://www.cartrawler.com/ct/privacy-policy/ - dokonując rezerwacji będziesz proszony o zaznaczenie zgody na takie przetwarzanie danych. Podajesz tam dane takie jak imię, nazwisko, wiek, numer karty kredytowej aby dokonać płatności, numer lotu, możesz podawać dane na przykład drugiego kierowcy.

Jeśli korzystasz z urządzenia mobilnego, możemy również zbierać dane dotyczące danego urządzenia, jego ustawień, charakterystyki oraz położenia geograficznego. Możemy również obliczać i przetwarzać dane związane z aplikacjami zainstalowanymi na Twoim urządzeniu mobilnym, np. ich nazwę, opis lub kategorię. Żadna z tych informacji nie zawiera danych mówiących nam o tym, kim jesteś, ale wciąż są to dane, które mogą być uważane za „osobowe”.

Dlaczego Travel, Media & Management Group zbiera, wykorzystuje i udostępnia Twoje dane osobowe?

Korzystanie z serwisu Abyś mógł dodać komentarz do artykuły, stworzyć profil, login aby dodać obiekty turystyczne, którymi zarządzasz.

Dokonanie rezerwacji Przede wszystkim wykorzystujemy Twoje dane osobowe do realizacji i zarządzania Twoją rezerwacją samochodu, jak również do przekazania niezbędnych danych dostawcy pojazdu. Możemy też wykorzystać je do realizacji i zarządzania Twoimi rezerwacjami dowolnych produktów powiązanych (np. ubezpieczenia) oraz do przekazania niezbędnych danych odpowiedniemu dostawcy.

Obsługa klienta Staramy się odpowiedzieć na Twoje zapytania, odnośnie umieszczonych na naszej stronie artykułów, odnośnie możliwości wynajęcia samochodu i związanych z tym warunkami. Również na wszelkiego innego rodzaju zapytania kierowane pod naszym adresem.

Innego rodzaju komunikacja

Od czasu do czasu możemy skontaktować się z Tobą e-mailem, telefonicznie lub SMSem (w zależności od danych kontaktowych, które nam udostępnisz). Przyczyn może być kilka:

Odpowiedż na Twoją prośbę, pytanie lub podjęcie działań aby tę prośbę zrealizować - Dodajesz komentarz do artykułu lub coś jest dla nas nie jasne i chcemy upewnić się z autorem, iż podana przez niego informacja, komentarz jest poprawna - Możemy wysyłać Ci przypomnienia, informacje mailowe o ile na te została wcześniej przez Ciebie udzielona odpowiednia zgoda - W przypadku dokonania rezerwacji ponadto, iż otrzymasz automatycznego maila potwierdzającego rezerwację z naszej strony możemy wysłać również dodatkowe potwierdzenie aby mieć pewność, że ono do Ciebie dotarło

Wykrywanie oszustw i nadużyć: Możemy wykorzystywać dane osobowe do wykrywania i zapobiegania oszustwom lub innym nielegalnym bądź niechcianym działaniom.

Podnoszenie jakości usług: Podsumowując, wykorzystujemy dane osobowe: do celów analitycznych, by podnieść jakość naszych usług, by poprawić doświadczenia naszych klientów, by usprawnić funkcjonowanie i podnieść jakość naszych usług internetowych związanych z podróżowaniem.

Jakie środki bezpieczeństwa stosuje Travel, Media & Management Group w celu ochrony danych osobowych?

Zgodnie z obowiązującymi na terenie Wielkiej Brytanii i Unii Europejskiej przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych wdrożyliśmy stosowne procedury mające na celu zapobieżenie nieuprawionemu dostępowi do danych osobowych lub ich niezgodnemu z prawem wykorzystaniu.

W celu ochrony Twoich danych osobowych korzystamy z odpowiednich systemów biznesowych oraz procedur. Korzystamy również z procedur bezpieczeństwa oraz ograniczeń technicznych i fizycznych w zakresie dostępu i wykorzystania danych osobowych na naszych serwerach. Jedynie autoryzowany personel ma dostęp do danych osobowych w ramach wykonywania swoich obowiązków służbowych.

KONTAKT

Jak można kontrolować dane osobowe przekazane Travel, Media & Management Group?

Możesz poprosić o wykaz swoich danych wysyłając e-mail na adres kontakt@travel-experts.com.pl (w tytule umieszczając: „Ochrona danych osobowych - pytanie”) lub wysyłając pismo na adres: Travel, Media & Management Group, ul. Wiosenna 61a, 80-178 Gdańsk. W celu ochrony Twoich danych możemy poprosić Cię o dodatkowe informacje w celu zweryfikowania Twojej tożsamości. Jeśli zauważysz jakieś błędy w swoich danych, poinformuj nas (drogą e-mailową lub wyślij nam pismo na ten sam adres), tak abyśmy mogli je poprawić.

Również jeżeli masz pytanie odnośnie polityki i prowadzonych działań prosimy o kontakt jak wyżej.

Akceptuję