COVID-19. Zmiany w podróżowaniu

28 lutego 2021
covid-19-4908692_640

Sprawdź jakie zmiany nastąpiły w podróżowaniu od lutego tego roku, ze względu na pandemię COVID-19. Czy to oznacza powolny powrót do normalności? Czy poluzowane obostrzenia zostaną już na zawsze, czy mają ograniczenie czasowe? Na co możesz liczyć, wyjeżdzając na wakacje w Polsce?

Ministerstwo Spraw Zagranicznych nadal na swojej stronie apeluje, aby jeśli to nie jest konieczne, to nie wyjeżdżać za granicę. Coraz więcej Polaków jednak nie ma ochoty słuchać już Rządzących, i tęskniąc za prawdziwymi urlopami szuka państw, gdzie obostrzenia nie są tak surowe jak w Polsce, i nie trzeba odbywać kwarantanny. Na forach podróżniczych oraz w Social Mediach wodzącym kierunkiem Polaków jest Zanzibar. Głównie dlatego, że po przyjeździe do niego nie obowiązuje kwarantanna. Jedynymi tu ograniczeniami jest zachowanie odległości od innych osób 1,5 metra oraz w miejscach publicznych (nie dotyczy miejsc noclegowych, w tym hoteli) zakładanie maseczek. Należy też mieć na uwadze, że należy poddać się kontroli temperatury ciała, jeśli takowa będzie wymagana oraz dezynfekcji rąk. Na Zanzibar można udać się samemu lub z biurem podróży. Wybierając drugą opcję należy wziąć pod uwagę, iż koszt tygodniowego pobytu to ponad 4 tysiące złotych.

Istotną informacją jest  fakt, że 14 stycznia tego roku została przywrócona możliwość podróżowania samolotami po całym świecie. Obecnie wielki szum podniosły linie Qantas, należące do australijskiego potentanta, które ogłosiły, że bez aktualnego zaświadczenia o poddaniu się szczepieniu na koronawirusa, nie wpuszczą na pokład swojego samolotu. Medialną „burzę” wywołały również linie Ryanair, których reklama została odebrana przez niektórych podróżujących, jako stanowisko popierające wypowiedź Prezesa najstarszych linii samolotowych tego globu. Zarząd taniego przewoźnika szybko jednak sprostował „plotki” i jasno zadeklarował, że nie planują tego typu praktyk.

covid-19-4908692_640Pomimo, iż była nadzieja, że z końcem stycznia zniknie obowiązkowa kwarantanna po przekroczeniu polskiej granicy dla wszystkich, tak się jednak nie stało. Pod tym względem restrykcje przedłużono do 28 lutego. Trwa ona 10 dni i nakładana jest w momencie przekroczenia granicy tak zwanym transportem zbiorowym, czyli autokarem, busem wielopasażerowym, pociągiem czy samolotem. Kwarantanny można uniknąć, jesli na własny koszt wykona się test na COVID-19 przed wylotem z kraju, w którym sie przebywało bądź na polskiej granicy czy lotnisku. Należy pamiętać, że test jest ważny tylko 48 godzin. Także osoby zaszczepione nie będa poddawane przykremu, czasowemu ograniczeniu wolności. Wprowadzono także kwarantannę dla osób przyjeżdżających z Czech i Słowacji.

table-5265190_640Podróże po Polsce od 12 lutego stały się bardziej atrakcyjne. Wznowiono bowiem na dwa tygodnie, czyli do 28 lutego, możliwość korzystania z hoteli oraz instytucji kulturalnych, takich jak muzea, teatry czy kina. Nadal istnieje jednak wzmożony reżim sanitarny. W kinach na przykład nie wolno jeść, a co drugie siedzenie musi pozostać wolne, podobnie w hotelach, ich maksymalne obłożenie może wynosić tylko 50% dostępnych miejsc noclegowych. Wznowiono również działalność stoków narciarskich oraz basenów. Nadal jednak nie ma możliwości zjedzenia posiłku w restauracji czy rozgrzania sie ciepłym napojem przy kawiarnianym stoliku. Dotyczy to także hotelowej gastronomii, ta jednak ma możliwość działania, na zasadzie dostarczenia posiłku swym gościom do pokoju. Zawieszone pozostaje również działanie parków rozrywki, placów zabaw dla dzieci oraz wesołych miasteczek.

POLITYKA PRYWATNOŚCI

PRYWATNOŚĆ

Jakiego rodzaju dane osobowe może wykorzystywać Travel, Media & Management Group

Gdy odwiedzasz nasze strony internetowe, możemy zbierać pewne informacje jak na przykład adres IP oraz przeglądarka z której korzystasz, lub informacje o systemie operacyjnym Twojego komputera, wersji aplikacji, ustawieniach językowych oraz odwiedzonych stronach.

Kiedy chcesz dodać komentarz pod artykułem lub założyć konto w serwisie aby móc dodawać treści do naszego serwisu możemy prosić Cię o imię i nazwisko, Twój nick, adres mailowy

Kiedy chcesz dowiedzieć się czegoś więcej odnośnie oferty na wynajem samochodu, możliwości współpracy, złożenia jakiegokolwiek innego zapytania prosimy Cię o informacje potrzebne aby udzielić Ci pełnej informacji czy informacji niezbędnych do zrealizowania danej usługi.

W przypadku dokonywania rezerwacji samochodu poprzez stronę Travel-Experts.com.pl Twoje dane są administrowane przez Cartralwer, właściciela systemu rezerwacji, którego polityka prywatności określona jest pod tym linkiem https://www.cartrawler.com/ct/privacy-policy/ - dokonując rezerwacji będziesz proszony o zaznaczenie zgody na takie przetwarzanie danych. Podajesz tam dane takie jak imię, nazwisko, wiek, numer karty kredytowej aby dokonać płatności, numer lotu, możesz podawać dane na przykład drugiego kierowcy.

Jeśli korzystasz z urządzenia mobilnego, możemy również zbierać dane dotyczące danego urządzenia, jego ustawień, charakterystyki oraz położenia geograficznego. Możemy również obliczać i przetwarzać dane związane z aplikacjami zainstalowanymi na Twoim urządzeniu mobilnym, np. ich nazwę, opis lub kategorię. Żadna z tych informacji nie zawiera danych mówiących nam o tym, kim jesteś, ale wciąż są to dane, które mogą być uważane za „osobowe”.

Dlaczego Travel, Media & Management Group zbiera, wykorzystuje i udostępnia Twoje dane osobowe?

Korzystanie z serwisu Abyś mógł dodać komentarz do artykuły, stworzyć profil, login aby dodać obiekty turystyczne, którymi zarządzasz.

Dokonanie rezerwacji Przede wszystkim wykorzystujemy Twoje dane osobowe do realizacji i zarządzania Twoją rezerwacją samochodu, jak również do przekazania niezbędnych danych dostawcy pojazdu. Możemy też wykorzystać je do realizacji i zarządzania Twoimi rezerwacjami dowolnych produktów powiązanych (np. ubezpieczenia) oraz do przekazania niezbędnych danych odpowiedniemu dostawcy.

Obsługa klienta Staramy się odpowiedzieć na Twoje zapytania, odnośnie umieszczonych na naszej stronie artykułów, odnośnie możliwości wynajęcia samochodu i związanych z tym warunkami. Również na wszelkiego innego rodzaju zapytania kierowane pod naszym adresem.

Innego rodzaju komunikacja

Od czasu do czasu możemy skontaktować się z Tobą e-mailem, telefonicznie lub SMSem (w zależności od danych kontaktowych, które nam udostępnisz). Przyczyn może być kilka:

Odpowiedż na Twoją prośbę, pytanie lub podjęcie działań aby tę prośbę zrealizować - Dodajesz komentarz do artykułu lub coś jest dla nas nie jasne i chcemy upewnić się z autorem, iż podana przez niego informacja, komentarz jest poprawna - Możemy wysyłać Ci przypomnienia, informacje mailowe o ile na te została wcześniej przez Ciebie udzielona odpowiednia zgoda - W przypadku dokonania rezerwacji ponadto, iż otrzymasz automatycznego maila potwierdzającego rezerwację z naszej strony możemy wysłać również dodatkowe potwierdzenie aby mieć pewność, że ono do Ciebie dotarło

Wykrywanie oszustw i nadużyć: Możemy wykorzystywać dane osobowe do wykrywania i zapobiegania oszustwom lub innym nielegalnym bądź niechcianym działaniom.

Podnoszenie jakości usług: Podsumowując, wykorzystujemy dane osobowe: do celów analitycznych, by podnieść jakość naszych usług, by poprawić doświadczenia naszych klientów, by usprawnić funkcjonowanie i podnieść jakość naszych usług internetowych związanych z podróżowaniem.

Jakie środki bezpieczeństwa stosuje Travel, Media & Management Group w celu ochrony danych osobowych?

Zgodnie z obowiązującymi na terenie Wielkiej Brytanii i Unii Europejskiej przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych wdrożyliśmy stosowne procedury mające na celu zapobieżenie nieuprawionemu dostępowi do danych osobowych lub ich niezgodnemu z prawem wykorzystaniu.

W celu ochrony Twoich danych osobowych korzystamy z odpowiednich systemów biznesowych oraz procedur. Korzystamy również z procedur bezpieczeństwa oraz ograniczeń technicznych i fizycznych w zakresie dostępu i wykorzystania danych osobowych na naszych serwerach. Jedynie autoryzowany personel ma dostęp do danych osobowych w ramach wykonywania swoich obowiązków służbowych.

KONTAKT

Jak można kontrolować dane osobowe przekazane Travel, Media & Management Group?

Możesz poprosić o wykaz swoich danych wysyłając e-mail na adres kontakt@travel-experts.com.pl (w tytule umieszczając: „Ochrona danych osobowych - pytanie”) lub wysyłając pismo na adres: Travel, Media & Management Group, ul. Wiosenna 61a, 80-178 Gdańsk. W celu ochrony Twoich danych możemy poprosić Cię o dodatkowe informacje w celu zweryfikowania Twojej tożsamości. Jeśli zauważysz jakieś błędy w swoich danych, poinformuj nas (drogą e-mailową lub wyślij nam pismo na ten sam adres), tak abyśmy mogli je poprawić.

Również jeżeli masz pytanie odnośnie polityki i prowadzonych działań prosimy o kontakt jak wyżej.

Akceptuję