10 przykazań hotelowych

27 lutego 2019
reception-634367_960_720

Każdy hotel posiada własny kodeks zachowań pożądanych i niepożądanych u Klientów, czyli mówiąc potocznie regulamin, który goście muszą przestrzegać. Jeśli nie dostosują się oni do niego, mogą zostać wyproszeni z obiektu bez zwrotu wniesionej opłaty, z koniecznością uregulowania rachunku za cały pobyt, a także z nałożoną dość dużą karą. Dlatego zanim się zameldujesz koniecznie poproś o udostępnienie tych norm.

hotel-1330850_960_720Tego typu regulaminy, w zależności od hotelu są opisane w kilku punktach lub zawierają kilka aż stron. Zachęcamy Cię jednak, abyś mimo wszystko poświęcił swój wakacyjny czas i je dokładnie przeczytał. Często jednak wystarczy, że będziesz znał i respektował 10 przykazań przykazań hotelowych i z pewnością Twój urlop, w tym obiekcie będzie należał do udanych.

Po co hotel tworzy regulaminy?

Przede wszystkim po to, aby zachować w obiekcie ład i porządek. Każdemu menadżerowi zależy na tym, aby goście czuli się w jego hotelu jak najbardziej komfortowo, a gdyby każdy robił co chciał z pewnością przeszkadzałby innym. Ponadto, jeśli obiekt posiada spisany i udostępniony zbiór norm, to jeśli klient ich nie przestrzega i dochodzi do wypadku, wtedy hotel nie ponosi za niego odpowiedzialności. A jeśli dojdzie do zniszczeń i dewastacji z winy klienta, to ten będzie musiał za to zapłacić.

O czym mówią hotelowe regulaminy?

reception-676337_960_720Hotelowy regulamin to zbiór norm pożądanych i niepożądanych w danym obiekcie. Każdy jest inny, w zależności na co właściciele miejsca pozwalają, a na co nie. W jednych niedopuszczalny jest pobyt ze zwierzęciem, inni wręcz zachęcają, aby zabrać do nich pupila. W regulaminach często zawarte są także informacje z czego i na jakich warunkach można gościom korzystać, w jaki sposób użytkować sprzęty, do kogo zwrócić się w przypadku jakiś problemów. Bez względu na charakter obiektu, czyli bez względu na to czy jest to hotel, hostel, pensjonat czy dom wczasowy, regulamin powinien być ogólnodostępny. W wielu miejscach znajuje się on nie tylko na recepcji, ale także w każdym pokoju. Ponadto recepcjonista przed wydaniem klucza powinien wskazań taki dokument i poprosić o zaznajomienie się z nim.

bedroom-1285156_960_72010 przykazań hotelowych

  1. Nie kradnij. Nie zabieraj z hotelu, na pamiątkę, ręczników, szlafroka, szklanek, suszarki do włosów itp. To własność hotelu. Możesz za to zabrać reklamowe kosmetyki, które zostały dla Ciebie przygotowane.
  2. Nie hałasuj. Nie krzycz, nie urządzaj głośnych imprez, nie oglądaj telewizji na tak zwany cały regulator. Przyjechałeś tu wypocząć, inni goście także. Skoro więc oczekujesz spokoju i ciszy zapewnij je najpierw sam. Nie zapominaj też o obowiązującej od godziny 22.00 ciszy nocnej.
  3. Dbaj o otoczenie. Wyciągnij włosy z umywalki po ich umyciu, nie zostawiaj mokrych ręczników na łóżku. Szanuj sprzęty jakie zostały Ci udostępnione, nie pal w pokoju papierosów.
  4. Okazuj szacunek pracownikom hotelu. Dzień dobry, do widzenia, proszę i dziękuję to Ciebie nic nie kosztuje. Pozwala natomiast stworzyć dobry wizerunek, jak również okazać szacunek innym. Jeśli masz problem to spokojnie wytłumacz go pracownikom hotelu. Krzykiem nie przyśpieszysz rezerwacji, nie sprawisz, że natychmiast zostanie skręcone ogrzewanie lub zmieniony zostanie Ci pokój.
  5. Pilnuj dzieci i zwierzęta. Maluchy niech nie krzyczą i nie niszczą hotelowej własności, pies niech nie gryzie nóg łóżka czy stołu, nie szczeka. Wyprowadzaj go na tyle często, aby nie załatwiał się w pokoju. Gdy idziesz do hotelowej restauracji się posilić- zostaw pupila w pokoju.
  6. Pamiętaj o napiwkach. Wbrew pozorom hotelowe pensje nie są zbyt wysokie. Dlatego warto dodatkowo wynagrodzić pracowników za ich wysiłek i poświęcenie, które wykraczają ponad normę, za którą i tak płacisz. Pokojówkom zostaw więc w pokoju kopertę z podziękowaniem i napiwkiem, a hotelowemu boyowi, kelnerowi podziękujesz wręczając mu pieniądze do ręki. Wysokość napiwku zależy od Ciebie. Standardowo jest to 10% wartości posiłku, około 10-20zł za dzień dla pokojówki oraz od 5 do 20zł dla boya.
  7. hotel-1273243_960_720Zachowaj umiar w jedzeniu i piciu. Jeśli w hotelowej restauracji zastaniesz szwedzki stół to nie nakładaj pełnego talerza produktów. Zawsze lepiej wziąć dokładkę aniżeli zostawić posiłek w połowie niedojedzony. Nie marnuj żywności.
  8. Rezerwuj hotel z wyprzedzeniem. To, że w danym hotelu jesteś stałym gościem nie jest wystarczającym powodem, aby zawsze czekał na Ciebie wolny pokój. Szczególnie w sezonie może się okazać, że bez rezerwacji, z braku wolnych miejsc, zostaniesz poproszony, abyś poszukał innego noclegu.
  9. Nago nie paraduj. Ubieraj się stosownie do miejsca i okazji. Nie wychodź w pidżamie, szlafroku lub bieliźnie na korytarz. Wychodząc do hotelowej restauracji ubierz się tak, jakbyś miał jeść w lokalu na mieście, tzn. załóż marynarkę, buty, żakiet. Jeśli idziesz na basen to na czas przejścia, na strój kąpielowy narzuć sukienkę, koszulkę i spodenki.
  10. Nie zapraszaj dodatkowych gości, za których nie płacisz. Nie oszukuj pracowników hotelu. Nie przyjmuj nie opłaconych gości, których przenocujesz za darmo. To nie uczciwe.

POLITYKA PRYWATNOŚCI

PRYWATNOŚĆ

Jakiego rodzaju dane osobowe może wykorzystywać Travel, Media & Management Group

Gdy odwiedzasz nasze strony internetowe, możemy zbierać pewne informacje jak na przykład adres IP oraz przeglądarka z której korzystasz, lub informacje o systemie operacyjnym Twojego komputera, wersji aplikacji, ustawieniach językowych oraz odwiedzonych stronach.

Kiedy chcesz dodać komentarz pod artykułem lub założyć konto w serwisie aby móc dodawać treści do naszego serwisu możemy prosić Cię o imię i nazwisko, Twój nick, adres mailowy

Kiedy chcesz dowiedzieć się czegoś więcej odnośnie oferty na wynajem samochodu, możliwości współpracy, złożenia jakiegokolwiek innego zapytania prosimy Cię o informacje potrzebne aby udzielić Ci pełnej informacji czy informacji niezbędnych do zrealizowania danej usługi.

W przypadku dokonywania rezerwacji samochodu poprzez stronę Travel-Experts.com.pl Twoje dane są administrowane przez Cartralwer, właściciela systemu rezerwacji, którego polityka prywatności określona jest pod tym linkiem https://www.cartrawler.com/ct/privacy-policy/ - dokonując rezerwacji będziesz proszony o zaznaczenie zgody na takie przetwarzanie danych. Podajesz tam dane takie jak imię, nazwisko, wiek, numer karty kredytowej aby dokonać płatności, numer lotu, możesz podawać dane na przykład drugiego kierowcy.

Jeśli korzystasz z urządzenia mobilnego, możemy również zbierać dane dotyczące danego urządzenia, jego ustawień, charakterystyki oraz położenia geograficznego. Możemy również obliczać i przetwarzać dane związane z aplikacjami zainstalowanymi na Twoim urządzeniu mobilnym, np. ich nazwę, opis lub kategorię. Żadna z tych informacji nie zawiera danych mówiących nam o tym, kim jesteś, ale wciąż są to dane, które mogą być uważane za „osobowe”.

Dlaczego Travel, Media & Management Group zbiera, wykorzystuje i udostępnia Twoje dane osobowe?

Korzystanie z serwisu Abyś mógł dodać komentarz do artykuły, stworzyć profil, login aby dodać obiekty turystyczne, którymi zarządzasz.

Dokonanie rezerwacji Przede wszystkim wykorzystujemy Twoje dane osobowe do realizacji i zarządzania Twoją rezerwacją samochodu, jak również do przekazania niezbędnych danych dostawcy pojazdu. Możemy też wykorzystać je do realizacji i zarządzania Twoimi rezerwacjami dowolnych produktów powiązanych (np. ubezpieczenia) oraz do przekazania niezbędnych danych odpowiedniemu dostawcy.

Obsługa klienta Staramy się odpowiedzieć na Twoje zapytania, odnośnie umieszczonych na naszej stronie artykułów, odnośnie możliwości wynajęcia samochodu i związanych z tym warunkami. Również na wszelkiego innego rodzaju zapytania kierowane pod naszym adresem.

Innego rodzaju komunikacja

Od czasu do czasu możemy skontaktować się z Tobą e-mailem, telefonicznie lub SMSem (w zależności od danych kontaktowych, które nam udostępnisz). Przyczyn może być kilka:

Odpowiedż na Twoją prośbę, pytanie lub podjęcie działań aby tę prośbę zrealizować - Dodajesz komentarz do artykułu lub coś jest dla nas nie jasne i chcemy upewnić się z autorem, iż podana przez niego informacja, komentarz jest poprawna - Możemy wysyłać Ci przypomnienia, informacje mailowe o ile na te została wcześniej przez Ciebie udzielona odpowiednia zgoda - W przypadku dokonania rezerwacji ponadto, iż otrzymasz automatycznego maila potwierdzającego rezerwację z naszej strony możemy wysłać również dodatkowe potwierdzenie aby mieć pewność, że ono do Ciebie dotarło

Wykrywanie oszustw i nadużyć: Możemy wykorzystywać dane osobowe do wykrywania i zapobiegania oszustwom lub innym nielegalnym bądź niechcianym działaniom.

Podnoszenie jakości usług: Podsumowując, wykorzystujemy dane osobowe: do celów analitycznych, by podnieść jakość naszych usług, by poprawić doświadczenia naszych klientów, by usprawnić funkcjonowanie i podnieść jakość naszych usług internetowych związanych z podróżowaniem.

Jakie środki bezpieczeństwa stosuje Travel, Media & Management Group w celu ochrony danych osobowych?

Zgodnie z obowiązującymi na terenie Wielkiej Brytanii i Unii Europejskiej przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych wdrożyliśmy stosowne procedury mające na celu zapobieżenie nieuprawionemu dostępowi do danych osobowych lub ich niezgodnemu z prawem wykorzystaniu.

W celu ochrony Twoich danych osobowych korzystamy z odpowiednich systemów biznesowych oraz procedur. Korzystamy również z procedur bezpieczeństwa oraz ograniczeń technicznych i fizycznych w zakresie dostępu i wykorzystania danych osobowych na naszych serwerach. Jedynie autoryzowany personel ma dostęp do danych osobowych w ramach wykonywania swoich obowiązków służbowych.

KONTAKT

Jak można kontrolować dane osobowe przekazane Travel, Media & Management Group?

Możesz poprosić o wykaz swoich danych wysyłając e-mail na adres kontakt@travel-experts.com.pl (w tytule umieszczając: „Ochrona danych osobowych - pytanie”) lub wysyłając pismo na adres: Travel, Media & Management Group, ul. Wiosenna 61a, 80-178 Gdańsk. W celu ochrony Twoich danych możemy poprosić Cię o dodatkowe informacje w celu zweryfikowania Twojej tożsamości. Jeśli zauważysz jakieś błędy w swoich danych, poinformuj nas (drogą e-mailową lub wyślij nam pismo na ten sam adres), tak abyśmy mogli je poprawić.

Również jeżeli masz pytanie odnośnie polityki i prowadzonych działań prosimy o kontakt jak wyżej.

Akceptuję