Piękna na wiosnę

27 marca 2018
beautiful-woman-764079_960_720

Wiosna to idealna pora roku aby zadbać o piękno własnego ciała, tak aby latem śmiało założyć bikini i korzystać z uroków słońca na jednej z polskich lub europejskich plaż. W naszym kraju turyści najchętniej jeżdżą do Sopotu, a w Europie do Chorwacji, Hiszpanii i Portugalii. Ponoć to właśnie tam znajdziemy złociste i miękkie piaski. Dzięki naszym radom będziesz piękna na wiosnę i nie tylko.

Łatwo mówić ale jak to zrobić, kiedy w sezonie zimowym przybyło nam ładnych parę kilogramów, skóra stała się sucha, szara i ziemista, a nas ciągle ogarnia senność i nic nam się nie chce? Znużenie to efekt przesilenia wiosennego i faktycznie może być przyczyną tego, że zamiast zadbać o sobie popadamy w stany lekkiej depresji. Podłożem tego stanu najczęściej jest znaczny niedobór, a nawet całkowity brak, w organizmie witaminy D. I choć coraz więcej się mówi, że należy ją uzupełniać przez cały rok, to wielu z nas podaje ją tylko dzieciom. Lekarze alarmują, że aż 95% osób dorosłych ma zbyt niski jej poziom. Witamina D natomiast ma ogromną rolę, odpowiada bowiem nie tylko za siłę naszych kości, ale także wzmacnia naszą odporność,  zmniejsza ryzyko zachorowania na niektóre nowotwory, m.in. piersi, chroni przed cukrzycą i zawałem. Co więcej witamina ta wspomaga odchudzanie. Dlatego warto zacząć przyjmować odpowiednią jej dawkę w pożywieniu i suplementach, a także coraz częściej wychodzić, w słoneczne dni, na długie spacery.

cherries-2402449_960_720Dieta, dieta i jeszcze raz dieta

Odpowiednia dieta pozwoli nam nie tylko zwiększyć ilość witaminy D w organizmie, ale także zadbać o smukłą sylwetkę. Dlatego na wiosnę wprowadźmy do naszego menu dużą ilość warzyw i owoców, a także ryb. Wyeliminujmy potrawy tłuste i smażone na rzecz duszonych, pieczonych i gotowanych. Zapomnijmy o okraszaniu ziemniaków, potrawach mącznych i słodyczach. Zamiast nich zjedzmy surówki i orzechy.

Ruch to zdrowie

Oprócz diety ważny jest także wysiłek fizyczny. Dlatego oprócz spacerów, które pozwolą nam na zwiększenie ilości witaminy D w organizmie, przygotujmy rower na wiosnę i wybierzmy się na wycieczkę za miasto. Wyprawa na wieś pozwoli naszym płucom odetchnąć świeżym powietrzem a jazda jednośladem zwiększy kondycję, przepływ krwi, wzmocni serce i wydolność. Warto także powrócić do porannego lub wieczornego joggingu, który z pewnością zmniejszy nasze napięcie nerwowe.

herbs-3119132_960_720Relaks w SPA i nie tylko

Nie zapomnijmy też o zwiększeniu satysfakcji z organizacji czasu wolnego. Dlatego nie bójmy się wyjeżdżać na weekendowe spacery po Europie, do SPA, ośrodków odchudzających, term czy choćby chodzić do kina, teatru czy muzeum, czy jeść obiad w nowo otwartej, lokalnej restauracji.

Warto także raz na jakiś czas poddać się masażom relaksacyjnym, bowiem nie tylko poprawią nam one nastrój dzięki zastosowaniu olejków aromatycznych, ale także rozluźnią napięte mięśnie, poprawią ukrwienie skóry i przepływ limfy, zmniejszą cellulit i przyśpieszą metabolizm.

Kropką nad „i” do osiągnięcia idealnego naszego wyglądu i samopoczucia będzie wizyta w ośrodku uzdrowiskowym. Kilka dni w takim miejscu sprawi, że poczujemy się jak nowo narodzeni. Najpiękniejsze i najchętniej odwiedzane przez Polaków uzdrowiska znajdują się w Nałęczowie, Lądku Zdroju i Kołobrzegu.