Jak porozumiewać się w podróży?

3 września 2017
komunikacja

Jedną z przyczyn, przez które większość ludzi nie poznaje świata jest obawa przed tym, że nie porozumieją się w innym kraju, bo nie znają dobrze lub wcale żadnego języka obcego. Tak naprawdę, nie jest to wcale żaden problem, bowiem oprócz komunikacji werbalnej istnieją jeszcze inne metody rozmów. Zatem jak porozumiewać się w podróży?

Malta: Po kilku latach bez kontaktu z językiem angielskim poleciałam sama na Maltę. Na lotnisku miałam wokół siebie Polaków, którzy przylecieli tu ze mną, więc porozumiewanie się z mieszkańcami tego kraju nie stanowiło problemu. Tysiące kilometrów od domu, Polak Polakowi zawsze pomoże, bowiem ciągnie swój do swego. Kiedy jednak zostałam sama w hotelu, a następnie samotnie zwiedzałam wyspę mogłam liczyć tylko na pomoc jej mieszkańców.

Hiszpania: W Hiszpanii wielokrotnie zauważyłam, że brak znajomości języka obcego w niczym nie przeszkadza. Wystarczyło tak naprawdę kilka podstawowych, hiszpańskich zwrotów i już mieszkańcy tego kraju chcieli mi uchylić przysłowiowego nieba. Znajomość angielskiego tutaj na nic się nie przyda. Hiszpanie nawet jeśli potrafią mówić w tym języku, to albo nie chcą tego robić, albo trudno ich zrozumieć, ze względu na szybkość wymowy i akcent.

komunikacjaW jaki sposób zatem porozumiewałam się w podróży? Cóż, najłatwiej było mi przypomnieć sobie angielski. Maltanie okazali się w tym bardzo pomocni. Po trzech dniach spędzonych na wyspie i kilkudziesięciu dość długich, ale też bardzo inspirujących rozmowach, zaczęłam już nawet myśleć w tym języku. Teraz się nie dziwię, że na Malcie są najlepsze szkoły języka angielskiego na świecie. Mieszkańcy tego kraju są doskonałymi nauczycielami, mają wiele cierpliwości i otwartości na innych ludzi. Jeśli nie zrozumiesz danego słowa, oni wytłumaczą Ci je w inny sposób, dzięki czemu Twój zasób angielskich słów się powiększa. Ale tak naprawdę, to więcej ludzi na świecie porozumiewa się po hiszpańsku, dlatego też postanowiłam zainwestować w naukę i tego języka. Od kogo najlepiej się go uczyć? Od Hiszpanów. Nie, nie brałam lekcji w szkołach. Najpierw zaczęłam słuchać ludzi na ulicy oraz  obserwować w tym czasie ich mowę ciała, a następnie sama próbowałam do nich mówić. Na początek pytałam o drogę, ile co kosztuje itp. Ile było śmiechu w jednej z restauracji, kiedy zamiast popularnego deseru zamówiłam… ogień. Dzięki temu zyskałam wielodniową sympatię kelnerów. Podczas weekendu w Alicante spotkałam „Seniorę”. W tym czasie mój hiszpański jeszcze był bardzo słaby. Pomimo, iż ona mówiła do mnie tylko po hiszpańsku, a ja do niej i po hiszpańsku i po polsku, zrozumiałyśmy się bez problemu. W ten sposób poznałam bardzo ciekawą historię jej życia. Tym wydarzeniem chcę  podkreślić jak ważną rolę w porozumiewaniu się międzykulturowym pełni komunikacja niewerbalna, czyli za pomocą gestów, mimiki, tonu głosu. Nawet jeśli mówisz po polsku to w każdym słowie kryją się emocje, a te są takie same w każdym miejscu świata.

komunikacjaOczywiście najłatwiej użyć elektronicznego translatora, ale nie zawsze opcja ta zdaje egzamin. Czasem ktoś nie ma czasu, aby czekać aż wpiszemy zdania w aplikacji, a czasem program źle je przetłumaczy. Z doświadczenia jednak wiem, że zawsze warto mieć przy sobie mini słowniczek w wersji papierowej. Nie próbuj mówić pełnymi zdaniami, rób to pojedynczymi wyrazami odnalezionymi w słowniku i już uda Ci się porozumieć. Pomocne w podróży okazuje się także pismo starożytne, czyli obrazkowe. Nie umiesz czegoś powiedzieć, to narysuj. To zawsze pomaga i wcale nie wymaga od Ciebie zdolności artystycznych. Przydatne mogą okazać się również, dostępne na rynku koszulki z piktogramami, które zawierają podstawowe informacje, że chcesz jeść, spać, szukasz drogi itp. Z pytaniem o drogę jest najłatwiej, wystarczy bowiem powiedzieć nazwę miejsca, do którego chcesz się udać i pokazać mapę, wtedy mieszkańcy danego kraju pokażą na niej dokładną drogę jaką musisz pokonać. W sklepach kiedy pokażesz produkt, zapytasz „ile” i wskażesz palce, sprzedawca Ci nimi odpowie. Jeśli zrobisz zakupy w markecie, kwota jaką musisz zapłacić pojawi się na kasie.

Sam więc widzisz, że porozumiewanie się w podróży, nawet bez idealnej znajomości języka obcego, jest bardzo proste. Zdradzę Ci jeszcze tajemnicę, że najlepszym językiem jest uśmiech. Ten bowiem jest w stanie otworzyć serce każdego człowieka na całym świecie. Tak więc uśmiechaj się i miej pozytywne nastawienie do innych ludzi, a wtedy każda podróż będzie najpiękniejsza przygodą, podczas której zyskasz wielu przyjaciół.

Powodzenia

Beata

POLITYKA PRYWATNOŚCI

PRYWATNOŚĆ

Jakiego rodzaju dane osobowe może wykorzystywać Travel, Media & Management Group

Gdy odwiedzasz nasze strony internetowe, możemy zbierać pewne informacje jak na przykład adres IP oraz przeglądarka z której korzystasz, lub informacje o systemie operacyjnym Twojego komputera, wersji aplikacji, ustawieniach językowych oraz odwiedzonych stronach.

Kiedy chcesz dodać komentarz pod artykułem lub założyć konto w serwisie aby móc dodawać treści do naszego serwisu możemy prosić Cię o imię i nazwisko, Twój nick, adres mailowy

Kiedy chcesz dowiedzieć się czegoś więcej odnośnie oferty na wynajem samochodu, możliwości współpracy, złożenia jakiegokolwiek innego zapytania prosimy Cię o informacje potrzebne aby udzielić Ci pełnej informacji czy informacji niezbędnych do zrealizowania danej usługi.

W przypadku dokonywania rezerwacji samochodu poprzez stronę Travel-Experts.com.pl Twoje dane są administrowane przez Cartralwer, właściciela systemu rezerwacji, którego polityka prywatności określona jest pod tym linkiem https://www.cartrawler.com/ct/privacy-policy/ - dokonując rezerwacji będziesz proszony o zaznaczenie zgody na takie przetwarzanie danych. Podajesz tam dane takie jak imię, nazwisko, wiek, numer karty kredytowej aby dokonać płatności, numer lotu, możesz podawać dane na przykład drugiego kierowcy.

Jeśli korzystasz z urządzenia mobilnego, możemy również zbierać dane dotyczące danego urządzenia, jego ustawień, charakterystyki oraz położenia geograficznego. Możemy również obliczać i przetwarzać dane związane z aplikacjami zainstalowanymi na Twoim urządzeniu mobilnym, np. ich nazwę, opis lub kategorię. Żadna z tych informacji nie zawiera danych mówiących nam o tym, kim jesteś, ale wciąż są to dane, które mogą być uważane za „osobowe”.

Dlaczego Travel, Media & Management Group zbiera, wykorzystuje i udostępnia Twoje dane osobowe?

Korzystanie z serwisu Abyś mógł dodać komentarz do artykuły, stworzyć profil, login aby dodać obiekty turystyczne, którymi zarządzasz.

Dokonanie rezerwacji Przede wszystkim wykorzystujemy Twoje dane osobowe do realizacji i zarządzania Twoją rezerwacją samochodu, jak również do przekazania niezbędnych danych dostawcy pojazdu. Możemy też wykorzystać je do realizacji i zarządzania Twoimi rezerwacjami dowolnych produktów powiązanych (np. ubezpieczenia) oraz do przekazania niezbędnych danych odpowiedniemu dostawcy.

Obsługa klienta Staramy się odpowiedzieć na Twoje zapytania, odnośnie umieszczonych na naszej stronie artykułów, odnośnie możliwości wynajęcia samochodu i związanych z tym warunkami. Również na wszelkiego innego rodzaju zapytania kierowane pod naszym adresem.

Innego rodzaju komunikacja

Od czasu do czasu możemy skontaktować się z Tobą e-mailem, telefonicznie lub SMSem (w zależności od danych kontaktowych, które nam udostępnisz). Przyczyn może być kilka:

Odpowiedż na Twoją prośbę, pytanie lub podjęcie działań aby tę prośbę zrealizować - Dodajesz komentarz do artykułu lub coś jest dla nas nie jasne i chcemy upewnić się z autorem, iż podana przez niego informacja, komentarz jest poprawna - Możemy wysyłać Ci przypomnienia, informacje mailowe o ile na te została wcześniej przez Ciebie udzielona odpowiednia zgoda - W przypadku dokonania rezerwacji ponadto, iż otrzymasz automatycznego maila potwierdzającego rezerwację z naszej strony możemy wysłać również dodatkowe potwierdzenie aby mieć pewność, że ono do Ciebie dotarło

Wykrywanie oszustw i nadużyć: Możemy wykorzystywać dane osobowe do wykrywania i zapobiegania oszustwom lub innym nielegalnym bądź niechcianym działaniom.

Podnoszenie jakości usług: Podsumowując, wykorzystujemy dane osobowe: do celów analitycznych, by podnieść jakość naszych usług, by poprawić doświadczenia naszych klientów, by usprawnić funkcjonowanie i podnieść jakość naszych usług internetowych związanych z podróżowaniem.

Jakie środki bezpieczeństwa stosuje Travel, Media & Management Group w celu ochrony danych osobowych?

Zgodnie z obowiązującymi na terenie Wielkiej Brytanii i Unii Europejskiej przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych wdrożyliśmy stosowne procedury mające na celu zapobieżenie nieuprawionemu dostępowi do danych osobowych lub ich niezgodnemu z prawem wykorzystaniu.

W celu ochrony Twoich danych osobowych korzystamy z odpowiednich systemów biznesowych oraz procedur. Korzystamy również z procedur bezpieczeństwa oraz ograniczeń technicznych i fizycznych w zakresie dostępu i wykorzystania danych osobowych na naszych serwerach. Jedynie autoryzowany personel ma dostęp do danych osobowych w ramach wykonywania swoich obowiązków służbowych.

KONTAKT

Jak można kontrolować dane osobowe przekazane Travel, Media & Management Group?

Możesz poprosić o wykaz swoich danych wysyłając e-mail na adres kontakt@travel-experts.com.pl (w tytule umieszczając: „Ochrona danych osobowych - pytanie”) lub wysyłając pismo na adres: Travel, Media & Management Group, ul. Wiosenna 61a, 80-178 Gdańsk. W celu ochrony Twoich danych możemy poprosić Cię o dodatkowe informacje w celu zweryfikowania Twojej tożsamości. Jeśli zauważysz jakieś błędy w swoich danych, poinformuj nas (drogą e-mailową lub wyślij nam pismo na ten sam adres), tak abyśmy mogli je poprawić.

Również jeżeli masz pytanie odnośnie polityki i prowadzonych działań prosimy o kontakt jak wyżej.

Akceptuję