Dyscypliny sportowe, które pozwolą zachować zimą szczupłą sylwetkę

25 listopada 2017
sport

Zima to czas, w którym, aby się ogrzać często sięgamy po tłuste przekąski, gorące i słodkie napoje, a także duże ilości słodyczy. W dodatku mniej się ruszamy, rezygnujemy ze spacerów na świeżym powietrzu ze względu na niską temperaturę powietrza, a wizyty na siłowni zamieniamy na czas spędzany pod kocem, z książką w ręku. W ten sposób po kilku miesiącach przybywa nam kilogramów. Poniżej przedstawiamy zatem dyscypliny sportowe, które pozwolą zachować zimą szczupłą sylwetkę, a jednocześnie sprawią wiele radości.

sportNarciarstwo jest jedną z najchętniej uprawianych dyscyplin sportowych, w okresie zimowym. Wiele osób nawet jeśli nie może pozwolić sobie na spędzenie ferii na dużych stokach w Livigno, Tyrolu czy Alpach, wybiera mniejsze ośrodki w Polsce, na przykład w Białce czy Bukowinie Tatrzańskiej. Zawodowcy doceniają też stoki w Szczawnicy. Wiele ośrodków narciarskich często też łączy ofertę dobrej zabawy na stokach z relaksem w SPA, proponując swoim gościom możliwość odnowy biologicznej, poprzez masaże, jak również wizyty w saunach i termach.

sportŁyżwiarstwo to kolejny bardzo popularny sport zimowy. Można uprawiać go zarówno na lodowiskach utworzonych pod gołym niebem, jak również tych krytych, które otwarte są przez cały rok. Nauka jazdy na łyżwach może być nie lada wyzwaniem, zarówno dla dziecka jak i osoby dorosłej. Ważne jest bowiem utrzymanie odpowiedniej postawy, zachowanie bezpieczeństwa ze względu na siebie i innych łyżwiarzy, jak również umiejętne hamowanie. Ta forma rozrywki przeznaczona jest dla całych rodzin, a czas spędzony razem na lodowisku scala rodzinne więzi. Łyżwiarstwo powoduje też wzmocnienie mięśni nóg, nabranie gibkości oraz uczy ładnego poruszania się.

Fitness wrócił do łask wielu siłowni i klubów sportowych. Ta forma ruchu pozwala spalić sporą ilość kalorii w bardzo krótkim czasie. Zumba, Salsation, Aerobic oparte są na krokach tanecznych i dobrej zabawie, dlatego szczególnie wkradły się do łask Pań. Panowie wybierają raczej treningi interwałowe, które w szybki sposób pomagają pozbyć się nadmiernej ilości tkanki tłuszczowej.

sportPływanie zalecane jest osobom otyłym i ze znaczną nadwagą, jako, że ta forma ruchu nie obciąża stawów. Wprawdzie zimą nie można pozwolić sobie na kąpiele na łonie natury (chyba, że jest się Morsem), ale na basenach miejskich dostępnych jest wiele dodatkowych zajęć ruchowych w wodzie, jak na przykład Aqua Aerobic, Aqua Zumba czy Hydro Fitness. Naukę pływania warto zacząć już od jak najwcześniejszego wieku dziecięcego. Ta forma ruchu dobrze bowiem wpływa na podtrzymanie więzi między rodzicem a dzieckiem, a także odpowiada za zdrowie układu oddechowego, prawidłową koordynację ruchową i utrzymanie odpowiedniej postawy ciała.

sportSztuki walki jako dyscyplina sportowa dość szybko rozprzestrzeniły się w naszym kraju. Coraz więcej osób, zarówno kobiet jak i mężczyzn, a także i dzieci, zapisuje się na zajęcia z karate, judo, MMA czy krav magi. Kształtują one sylwetkę, budują pewność siebie, podnoszą własne poczucie wartości, pomagają panować nad emocjami a przede wszystkim dają poczucie bezpieczeństwa. Kopnięcia, uderzenia i chwyty stosowane są bowiem podczas samoobrony.

Dodaj komentarz

  Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.