Czego najczęściej Polacy boją się podczas podróży?

24 sierpnia 2017
podróż

Często najważniejszym powodem, dla których nie podejmujemy się podróżowania jest strach, przed samotnością, lataniem, chorobami… Czy wiesz czego najczęściej Polacy boją się podczas podróży? Przeczytaj jakich odpowiedzi, podczas naszej ankiety, padło najwięcej.

Latania

podróżStrach przed lataniem nazywany jest Aerodromofobią. Zazwyczaj występuje on u większości osób, które pierwszy raz mają wsiąść do samolotu. Ryzyko wypadku tym środkiem transportu jest jednak nikłe, a wręcz można powiedzieć że stanowi tysięczne ułamki procenta w porównaniu z wypadkami samochodowymi. Mimo to lęk ten występuje u ponad 30% osób. Jak sobie z nim poradzić? Przede wszystkim nie myśl o tym, a przed samym lotem dobrze wypocznij i się zrelaksuj. Poczytaj książkę, posłuchaj ulubionej muzyki. Warto także, abyś pierwszy lot odbył w towarzystwie doświadczonych już w lataniu przyjaciół. W samolocie, kiedy opanuje Cię stres, zacznij swobodnie i głęboko oddychać. Głęboki wdech nosem i wydech buzią. Terapia oddechem naprawdę pomaga. W czasie lotu czytaj książkę, rozmawiaj z przyjaciółmi, obejrzyj film na tablecie (pamiętaj o słuchawkach), w ten sposób odwrócisz swoją uwagę od tego co się wokół Ciebie dzieje.

Zepsutego auta i wypadku drogowego

Zepsute auto może zdarzyć się każdemu. Niestety, prawdopodobnie kiedy będziesz za granicą ta sytuacja będzie dla Ciebie bardziej stresogenna, aniżeli w Polsce. Jeśli zatem zdecydowałeś się na wypożyczenie samochodu, zanim go odbierzesz sprawdź jego stan techniczny, a także czy posiada aktualny przegląd oraz ubezpieczenie. Dopytaj też, w wypożyczalni, co masz zrobić w razie stłuczki lub jakiejkolwiek usterki. Niech pracownicy dokładnie wypiszą Ci wszystkie telefony, pod którymi możesz uzyskać niezbędną pomoc. Pamiętaj również, aby sprawdzić czy będzie Ci ona udzielona bezpłatnie. W wielu krajach europejskich na autostradach można spotkać budki telefoniczne, które automatycznie połączą Cię z serwisem pomocy drogowej.

Odmiennej kuchni

Smart TravelW krajach europejskich nie jest to zbyt duży problem, najwyżej nie spróbujesz kawioru, żabich udek czy ślimaków. Te i tak często podawane są jako rarytasy lub tylko przystawki. Większość dań w menu zazwyczaj jest wypisana nie tylko w lokalnym języku, ale także angielskim, więc będziesz wiedział co zamawiasz. Sytuacja się komplikuje na przykład w Afryce czy też Azji, gdzie lokalna ludność zjada potrawy przyrządzone ze składników, które dla Europejczyków są nie do przełknięcia, np. małpie móżdżki, świnki morskie, pająki, węże i inne robaki. Dlatego w żywność zaopatruj się na lokalnych targach, gdzie widzisz naocznie co kupujesz , a w restauracjach, jeśli nie ma angielskiego menu, dopytaj kelnera z czego ugotowana został dana potrawa. Pamiętaj również, że poprzez lokalną kuchnię poznaje się mieszkańców danego kraju, a wyprawy kulinarne są jednymi z najprzyjemniejszych form podróżowania.

Chorób, jakie mogą nam się przytrafić

choroby tropikalneChorób nie należy się bać, tylko im zapobiegać. Dlatego jeszcze przed wyjazdem sprawdź jakich dolegliwości możesz się spodziewać w danym kraju i jak się przed nimi ustrzec. Być może wystarczy zachowanie odpowiedniej higieny, a być może będziesz musiał poddać się dodatkowym szczepieniom lub chemio-profilaktyce. W tej sprawie skontaktuj się z lekarzem pierwszego kontaktu lub lekarzem Medycyny Tropikalnej, a także przeczytaj o najczęstszych chorobach występujących w podróży i metodach ich zapobiegania. Warto także, abyś zawsze pił tylko wodę przegotowaną lub butelkowaną, gdyż surowa jest najczęstszym źródłem zakażeń i chorób układu pokarmowego.

Braku odpowiednich warunków sanitarnych

Zawsze sprawdzaj jakie warunki oferuje Ci dany hotel i hostel. Aczkolwiek nie kieruj się tylko i wyłącznie tym co przeczytasz na stronie obiektu. Sprawdź opinie osób, którzy tam nocowali, pytaj na forach. Możesz także popytać znajomych czy mają jakieś sprawdzone miejsca noclegowe w danym miejscu. Czasem warto zapłacić więcej i mieć oddzielną i czystą łazienkę aniżeli korzystać w tej ogólnodostępnej. Podczas wypraw miej przy sobie chusteczki nawilżające i żele antybakteryjne, które pomogą Ci się odświeżyć. To także niezawodna opcja pod namiotem, kiedy w pobliżu nie ma strumienia ani jeziora, w którym możesz się umyć.

Napadów rabunkowych i kradzieży kieszonkowych

Te zdarzają się wszędzie, także w Polsce. Staraj się zatem nie podróżować w nocy oraz unikać miejsc, w których wiadomo, że takie incydenty są powszechne. Podczas planowania wyprawy wejdź na stronę MSZ i sprawdź jakich zagrożeń w danym kraju możesz się spodziewać. Aby uniknąć kradzieży kieszonkowych warto abyś nosił przy sobie małą ilość gotówki, schowaną w różnych miejscach, w niskich nominałach, a torebkę lub plecak zawsze miał przy sobie. Zapoznaj się także w naszymi artykułem survival miejski, w którym dokładnie opisujemy jak uniknąć tego typu zagrożeń.

Zaczepek mieszkańców danego kraju

Tego najczęściej boją się kobiety. To one są w szczególności bowiem narażone na nieprzyjemne komentarze i zaczepki. Szczególnie blondynki o niebieskich oczach. W wielu krajach są one bowiem egzotyką dla mężczyzn. Chcąc tego uniknąć warto zatem, abyś podróżowała w grupie lub z choć jednym kolegą. Przydaje się także obrączka na palcu, zdjęcie brata lub kolegi z pracy, którego możesz przedstawiać jako męża. Zrezygnuj też z ostrego makijażu, włosy wiąż w kitka lub koka, a ubiorem naśladuj lokalne kobiety. O bezpieczeństwie samotnie podróżujących kobiet pisaliśmy tutaj.

Zagubienia

Chcąc uniknąć zagubienia warto, abyś wcześniej dokładnie zaplanował swoją podróż oraz zapoznał się w internecie z jakością dróg, którą będziesz przemierzać. Na lotnisku od razu zaopatrz się w mapę miasta. Nie bój się też pytać o drogę mieszkańców danej miejscowości.

POLITYKA PRYWATNOŚCI

PRYWATNOŚĆ

Jakiego rodzaju dane osobowe może wykorzystywać Travel, Media & Management Group

Gdy odwiedzasz nasze strony internetowe, możemy zbierać pewne informacje jak na przykład adres IP oraz przeglądarka z której korzystasz, lub informacje o systemie operacyjnym Twojego komputera, wersji aplikacji, ustawieniach językowych oraz odwiedzonych stronach.

Kiedy chcesz dodać komentarz pod artykułem lub założyć konto w serwisie aby móc dodawać treści do naszego serwisu możemy prosić Cię o imię i nazwisko, Twój nick, adres mailowy

Kiedy chcesz dowiedzieć się czegoś więcej odnośnie oferty na wynajem samochodu, możliwości współpracy, złożenia jakiegokolwiek innego zapytania prosimy Cię o informacje potrzebne aby udzielić Ci pełnej informacji czy informacji niezbędnych do zrealizowania danej usługi.

W przypadku dokonywania rezerwacji samochodu poprzez stronę Travel-Experts.com.pl Twoje dane są administrowane przez Cartralwer, właściciela systemu rezerwacji, którego polityka prywatności określona jest pod tym linkiem https://www.cartrawler.com/ct/privacy-policy/ - dokonując rezerwacji będziesz proszony o zaznaczenie zgody na takie przetwarzanie danych. Podajesz tam dane takie jak imię, nazwisko, wiek, numer karty kredytowej aby dokonać płatności, numer lotu, możesz podawać dane na przykład drugiego kierowcy.

Jeśli korzystasz z urządzenia mobilnego, możemy również zbierać dane dotyczące danego urządzenia, jego ustawień, charakterystyki oraz położenia geograficznego. Możemy również obliczać i przetwarzać dane związane z aplikacjami zainstalowanymi na Twoim urządzeniu mobilnym, np. ich nazwę, opis lub kategorię. Żadna z tych informacji nie zawiera danych mówiących nam o tym, kim jesteś, ale wciąż są to dane, które mogą być uważane za „osobowe”.

Dlaczego Travel, Media & Management Group zbiera, wykorzystuje i udostępnia Twoje dane osobowe?

Korzystanie z serwisu Abyś mógł dodać komentarz do artykuły, stworzyć profil, login aby dodać obiekty turystyczne, którymi zarządzasz.

Dokonanie rezerwacji Przede wszystkim wykorzystujemy Twoje dane osobowe do realizacji i zarządzania Twoją rezerwacją samochodu, jak również do przekazania niezbędnych danych dostawcy pojazdu. Możemy też wykorzystać je do realizacji i zarządzania Twoimi rezerwacjami dowolnych produktów powiązanych (np. ubezpieczenia) oraz do przekazania niezbędnych danych odpowiedniemu dostawcy.

Obsługa klienta Staramy się odpowiedzieć na Twoje zapytania, odnośnie umieszczonych na naszej stronie artykułów, odnośnie możliwości wynajęcia samochodu i związanych z tym warunkami. Również na wszelkiego innego rodzaju zapytania kierowane pod naszym adresem.

Innego rodzaju komunikacja

Od czasu do czasu możemy skontaktować się z Tobą e-mailem, telefonicznie lub SMSem (w zależności od danych kontaktowych, które nam udostępnisz). Przyczyn może być kilka:

Odpowiedż na Twoją prośbę, pytanie lub podjęcie działań aby tę prośbę zrealizować - Dodajesz komentarz do artykułu lub coś jest dla nas nie jasne i chcemy upewnić się z autorem, iż podana przez niego informacja, komentarz jest poprawna - Możemy wysyłać Ci przypomnienia, informacje mailowe o ile na te została wcześniej przez Ciebie udzielona odpowiednia zgoda - W przypadku dokonania rezerwacji ponadto, iż otrzymasz automatycznego maila potwierdzającego rezerwację z naszej strony możemy wysłać również dodatkowe potwierdzenie aby mieć pewność, że ono do Ciebie dotarło

Wykrywanie oszustw i nadużyć: Możemy wykorzystywać dane osobowe do wykrywania i zapobiegania oszustwom lub innym nielegalnym bądź niechcianym działaniom.

Podnoszenie jakości usług: Podsumowując, wykorzystujemy dane osobowe: do celów analitycznych, by podnieść jakość naszych usług, by poprawić doświadczenia naszych klientów, by usprawnić funkcjonowanie i podnieść jakość naszych usług internetowych związanych z podróżowaniem.

Jakie środki bezpieczeństwa stosuje Travel, Media & Management Group w celu ochrony danych osobowych?

Zgodnie z obowiązującymi na terenie Wielkiej Brytanii i Unii Europejskiej przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych wdrożyliśmy stosowne procedury mające na celu zapobieżenie nieuprawionemu dostępowi do danych osobowych lub ich niezgodnemu z prawem wykorzystaniu.

W celu ochrony Twoich danych osobowych korzystamy z odpowiednich systemów biznesowych oraz procedur. Korzystamy również z procedur bezpieczeństwa oraz ograniczeń technicznych i fizycznych w zakresie dostępu i wykorzystania danych osobowych na naszych serwerach. Jedynie autoryzowany personel ma dostęp do danych osobowych w ramach wykonywania swoich obowiązków służbowych.

KONTAKT

Jak można kontrolować dane osobowe przekazane Travel, Media & Management Group?

Możesz poprosić o wykaz swoich danych wysyłając e-mail na adres kontakt@travel-experts.com.pl (w tytule umieszczając: „Ochrona danych osobowych - pytanie”) lub wysyłając pismo na adres: Travel, Media & Management Group, ul. Wiosenna 61a, 80-178 Gdańsk. W celu ochrony Twoich danych możemy poprosić Cię o dodatkowe informacje w celu zweryfikowania Twojej tożsamości. Jeśli zauważysz jakieś błędy w swoich danych, poinformuj nas (drogą e-mailową lub wyślij nam pismo na ten sam adres), tak abyśmy mogli je poprawić.

Również jeżeli masz pytanie odnośnie polityki i prowadzonych działań prosimy o kontakt jak wyżej.

Akceptuję